Woensdag 18 juli. Rustdag/Shoppen - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Carlo Karin Carlijn Luuk Roel Straten - WaarBenJij.nu Woensdag 18 juli. Rustdag/Shoppen - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Carlo Karin Carlijn Luuk Roel Straten - WaarBenJij.nu

Woensdag 18 juli. Rustdag/Shoppen

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Carlo Karin Carlijn Luuk Roel

19 Juli 2012 | Verenigde Staten, Kissimmee

Het rusten is voor onze boys goed gelukt, die hebben lekker aan/in het zwembad gelegen en het shoppen aan de dames overgelaten; nou die zijn ook meer dan tevreden thuisgekomen!

We zullen wat vertellen over ons vakantiehuis want dat is er nog niet van gekomen en morgen vertrekken we alweer, helaas!
Ons huis heeft 1 verdieping maar is wel hoogbouw dus hoge plafonds waar de airco en de waaiers inzitten, wel zo prettig met dit klimaat.
We hebben 4 slaapkamers met even zoveel badkamers ( dus Joey, je had dus gerust een weekje over kunnen komen dan had je een eigen kamer gehad;) )
Een zwembad, dat geheel overkapt is met fijn gaas, dus van muggen geen last.
Bijna elk huis dat je ziet heeft zo'n zwembad met een tent van gaas vast aan het terras dus het zal wel noodzaak zijn.
Er is ons verteld, dat we banger moeten zijn voor de alligators en slangen dan voor een haai, want daar zaten we toch wel een beetje mee, we durven straks niet zo goed de zee in... Maar ik kan niet zeggen dat ik na dit gehoord te hebben geruster ben! Heb nog maar 1 alligator gezien en we zaten veilig in de auto.
Alles is hier groots in Amerika de koelkasten zijn monsters de wasmachines en drogers zijn dubbel zo groot als bij ons. (zelfs de keukenrollen zijn een stuk groter!!)
Voor het minste geringste word de auto gepakt, benzine is goedkoop en fietsers zie je niet, zou trouwens ook zelfmoord zijn gezien de wegen hier.
Amerikanen zijn uiterst hoffelijk, helpen wanneer ze alleen al zien dat je hulp nodig hebt, rennen de benen onder hun kont in restaurants en winkels voor jouw maar in het verkeer geldt: wie eerst komt, heeft voorrang! Je ziet hier ook veel mensen in auto's koffie drinken, ik dacht dat dit alleen in films was, dus niet.
Eten buiten de deur is goedkoper dan vers koken, in de supermarkt ( ook heel groot) zijn de schappen met verse groente en fruit schaars gevuld en duur; 1 paprika kost al gauw 3 dollar! Geen wonder dat deze mensen zo dik zijn, en dan bedoel ik ook echt vet. In de parken zijn speciale karretjes op accu voor deze mensen omdat ze gewoonweg bijna niet meer kunnen lopen. Daarintegen frisdrank, kant en klaar maaltijden, bier en diepvries producten en dan vooral ijs, rijen vol, en stukken goedkoper! De taarten bij de afdeling brood, (weinig brood,meer cake donuts scones en meer van die zoete zooi) zijn ware kunstwerken, zo zie je die bij onze banketbakker nog niet, en wat een assortiment.
Bestel je een koffie; kun je kiezen uit
small, medium en large ( small is bij ons zeker 5 koppen!) frisdrank  in een eettent idem dito en als het zowat op is, staat er alweer een nieuw glas, gratis! Waarom die Amerikanen dan toch een large frisdrank (3/4liter) bestellen is ons dan een raadsel!
Vanmiddag met het shoppen zijn we in een M&M winkel geweest waar ze alleen maar deze snoepjes verkopen apart op kleur gesorteerd in grote  buizen, was mooi om te zien, foto volgt nog. Heel apart, een land waar de auto's heel veel pk's hebben maar iedereen rijdt er langzaam/rustig, 60 m/h (100 km/uur) is echt een topsnelheid op de snelweg, en iedereen houd zich ook aan de snelheid. Graffiti zie je nergens, niet in parken maar ook niet op muren en bruggen dit geldt ook voor rotzooi en kauwgom, kunnen wij Nederlanders wat van leren!

Onderweg naar huis bij een Italiaans tentje gegeten, nou hadden we die maar eerder ontdekt, het was heerlijk! Ik zal mijn "loopmaatje", als we thuis zijn snel bellen, het zal nodig zijn. :|
We hebben onze koffers weer gepakt, kids op bed, en wij.... Aan de pool, nog net niet erin, met een glaasje, hoe kan het ook anders! Het is hier nu om 23.00 uur nog 27C, heerlijk!

Morgen gaan we verder met onze trip, richting het westen en dan gaan we onderweg Bush Garden aan in Tampa, vanuit daar is het is het nog een flink uur rijden naar Sarasota, eindelijk onze witte stranden met palmbomen!

Welterusten en tot morgen (wij pakken er toch nog maar 1tje om het af te leren!)