Woensdag 2 augustus Bahama's - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Carlo Karin Carlijn Luuk Roel Straten - WaarBenJij.nu Woensdag 2 augustus Bahama's - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Carlo Karin Carlijn Luuk Roel Straten - WaarBenJij.nu

Woensdag 2 augustus Bahama's

Blijf op de hoogte en volg Carlo Karin Carlijn Luuk Roel

02 Augustus 2012 | Bahama's, Freeport

Vandaag werden we wakker, en we keken uit op 2 tropische onbewoonde eilanden, Great Stirrup Cay.
Dit was nu hét eiland wat we bedoelden; witte stranden, liggend onder  de palmbomen, we hebben het vandaag vaak tegen elkaar gezegd, hier hebben we het voor gedaan. DIT is gèniétuh.!!
Vanaf de boot ging er elk kwartier een boot naar het eiland, dit eiland was ingericht om 2000 gasten te ontvangen. Het personeel van de cruiseboot was s'morgens al vroeg naar het eiland gegaan om alles en dan bedoelen we ook alles klaar te zetten voor ons, de gasten. Bars,  ligbedden, complete keukens, animatie, je kon je laten masseren, snorkelen, teveel om op te noemen! Wat werken deze mensen hard om het ons goed te laten hebben.
En wat was het héét!  Echt een tropisch eiland, als je in zee zwom zag je de mooi gekleurde vissen zwemmen, Luuk kwam aanlopen met een zeeslak, het beest zat nog in zijn schelp, die was zo'n 30 cm groot!
Even later kwam Carlijn met een joekel van een zeester aandraven!
Carlo zag op de bodem de roggen zwemmen, wij hoefden niet te snorkelen,we zagen zo al genoeg!
Rond 4 uur zijn we weer richting "ons bootje" gegaan, we hadden ( had niet gedacht dat ík dat nog ooit zou zeggen) genoeg zon gehad op onze blanke velletjes.
Maar niet voordat we foto's hadden gemaakt!
We hebben ook nog richting Nederland geblazen al weten we niet zeker of het wel de goeie kant uit was, dat weet Mieke nog wel te vertellen?!
We kregen eerst weer onze verfrissende doekjes en heerlijke ijskoud water voordat we vertrokken met de boot-taxi, en daar aangekomen eerst weer onze handen ontsmetten. Dezelfde bemanning die op het eiland ons zo in de watten hebben gelegd waren op de boot weer gewoon aan het werk! De kamers waren weer opgeruimd en schoongemaakt.
We hadden aan de mannen aan de bar bevraagt hoeveel uren zij maken.
Zij werken dus vaak 12 uur op een dag, de meesten komen uit de Filipijnen, men werkt 9 maanden aan één stuk en zijn dan 1 maand vrij!
Een barman was een sponge-Bob fan en Luuk gaf zijn badlaken met sponge-Bob vanavond aan die barman, hij vond het prachtig!
Rond half 12 gaan we onze bedjes weer opzoeken, we lopen nog een keer over het dek, genietend van de warme wind, buiten is het warmer als binnen met die airco's.
Nu we net in onze hut binnen kwamen waren de bedden alweer opengeslagen, schone strandlakens voor morgen klaar gelegd en wat lag óp het bed gevouwen van badlakens;? Deze keer een mol, ze hadden hem mijn reserve bril opgegeven!
Morgen leggen we aan in Nassau.
Welterusten.

• 02 Augustus 2012 - 22:52

Mieke En Henrie:

Hallo zonaanbidders.

Jullie blazen helpt !!! Hier gisteren 1-8 droog en bijna 30 graden. Vannacht veel onweer. 2-8 bewolkt begonnen en later trok het open, droog 24 graden. ga zo door.

Ik vind de benaming onbewoond eiland wel leuk. Overdag stouwen ze er 2000 mensen naar toe. 's Nachts is het wel ongewoond.

Maar het blijkt uit jullie verhalen...Wat hebben jullie het toch goed. 5 dagen werken per week van 8-5 uur, gedurende 48 weken per jaar. Vakantie vrij op te nemen... Wie doet je wat.
    Mocht je overdenken om in Amerika te blijven.... Dat wordt hard werken.

Ga lekker door met genieten. Het is echt een vakantie om niet te vergeten zo veel indrukken.
    groet Mieke