Maandag 31 juli.  Miami-cruise - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Carlo Karin Carlijn Luuk Roel Straten - WaarBenJij.nu Maandag 31 juli.  Miami-cruise - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Carlo Karin Carlijn Luuk Roel Straten - WaarBenJij.nu

Maandag 31 juli.  Miami-cruise

Blijf op de hoogte en volg Carlo Karin Carlijn Luuk Roel

01 Augustus 2012 | Bahama's, Freeport

We zijn rond 10.00 uur vertrokken richting Miami, zo'n  1 1/2 uur rijden.
Nu zijn we dus in een echte Amerikaanse stad geweest!
Wouw, wat een gebouwen, en daar rij je dan over bruggen die elkaar weer overkruisen. Gelukkig hadden we een goeie GPS die ons zo naar de haven stuurde.
Alles was weer op z'n  Amerikaans geregeld, dus perfect!
De kruiers stonden te wachten om de koffers te labelen en werden al ingescheept, auto weggebracht, 3 keer zijn we weer gecontroleerd en toen eindelijk de boot op.
Ieder van ons kreeg nog een pasje, hier staan je gegevens/foto/ in gechipt is tevens hutsleutel maar ook credit-card! " bedankt pa" zei Carlijn, want ook op de boot zijn winkels!!
Wat een schip, 2000 passagiers, 900 bemanning, 11 verdiepingen hoog, waarvan er 8 boven de zeespiegel liggen! Om 12.00 uur kwamen we aan boord. Gaat eigenlijk op dezelfde manier als op de luchthaven. De koffers stonden ondertussen al voor onze kamers klaar, en wij konden al gaan lunchen.
Iedereen kreeg eerst nog instructies wat te doen bij evt een evacuatie, deze bijeenkomst was verplicht en er werd streng op gecontroleerd of iedereen aanwezig was. Omdat we pas om 17.00 uur gingen varen hebben we het schip verkent, wat een gevaarte. Je kunt er zwemmen, bowlen, golfen, basketballen, bioscoop, theater, casino, bars niet te tellen, verschillende restaurants, teveel om op te noemen.
Na lekker gegeten en wat cocktails geprobeerd te hebben was het bijna tijd om te vertrekken. We hebben "vroeger" te veel naar Love Boot gekeken; we dachten al zwaaiend met serpentines van boord gooiend en toeterend te vertrekken, maar niemand stond aan de kade om te zwaaien, er werd trouwens ook niet getoeterd en serpentines hadden we niet bij!!  Alleen Carlijn en ik stonden te zwaaien naar.....?
En TOCH had het wel wat, je staat daar bovenop dat schip en je vaart de haven uit, en links en rechts van je zie je die kleine bootjes ernaast varen. GAAF

Rond half 9 hebben we achter op het dek gegeten en langzaam de zon achter de horizon zien ondergaan, een prachtig gezicht met dan alleen de zee rondom je heen.
Ik dacht meteen aan een paar weken terug aan de volgende tekst;
Zoals een boot langzaam achter de horizon verdwijnt......

Welterusten.