Woensdag 25 juli Everglades - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Carlo Karin Carlijn Luuk Roel Straten - WaarBenJij.nu Woensdag 25 juli Everglades - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Carlo Karin Carlijn Luuk Roel Straten - WaarBenJij.nu

Woensdag 25 juli Everglades

Blijf op de hoogte en volg Carlo Karin Carlijn Luuk Roel

26 Juli 2012 | Verenigde Staten, Cape Coral

Vandaag vroeg op, werden om half 8 al opgepikt door Marlowe van Corey Billies Airboat Rides.
Carlo had thuis al flink gegoogled en vond deze Everglades trip als beste uit de bus komen, nou dat vonden wij achteraf ook!
Vanaf dat we in onze bus zaten begon ze al uitleg te geven over de Everglades en het ontstaan ervan. De Everglades is het grootste subtropische wildernis van ruim 6000 Vierkante kilometer van Amerika, in feite is het een 150 km brede rivier die op de meeste plaatsen maar slechts enkele centimeters diep is, en op vele plaatsen is bedekt door moerasgassen. Oorspronkelijk heet het eigenlijk de River of Grass.
Benedenstrooms in de schaduw van het grootste mangrovebos ter wereld, vermengt het zoete water zich met het zoute water van de Golf van Mexico en Florida Bay. Dankzij het unieke eco
systeem hier komen in het park erg veel zeldzame dieren voor waaronder de Amerikaanse alligator...
We zijn met een swamp buggy door het moeras gereden, we zaten flink hoog dus we konden veel zien, wasberen, herten met jongen en alligators en natuurlijk de prachtige bossen!
Daarna een stop gemaakt bij een reptielen farm, skunk ape, genaamd, deze man heeft zoals hij zei een skunk ape gezien te hebben, dit kunnen we vergelijken met de yeti....hier hebben we een echte albino python om onze nek gekregen, schorpioen vastgehouden en een baby alligator mogen knuffelen!
Onderweg geluncht, en geloof het of niet maar we hebben alligator gegeten en het was nog lekker ook!!
Daarna op de air-boat en dat was gaaf!!
Nu zagen we echte alligators van dichtbij tot op enkele centimeters van ons vandaan, een oer beest van ruim 2 1/2 meter lang! Op zeker moment zij onze gids kijk eens boven je, wat daar hangt; hing er een slang, ik wist niet hoe snel ik een stap (verder kon ook niet, anders lag ik naast de boot)naar rechts
moest zetten, bleek het een nep slang te zijn!! Leuk hoor!
We hebben daarna nog een alligator van 1,5 meter vastgehouden, wat een raar gevoel, net rubber.
We waren het met zijn allen over eens; het was een geweldige dag!! Om 18.00 uur kwamen we pas weer thuis, moe maar zeer voldaan.
Hennie bij deze gefeliciteerd met je verjaardag, jij ligt nu al wel op bed maar wij nemen er nog een op jouw, proost!!